Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) ostrzega przed oszustami w regionie i prosi o niepodawanie przez telefon żadnych szczegółowych danych, zwłaszcza w rozmowach telefonicznych. Nie dajcie się nabrać!
W całej Polsce doszło do sytuacji telefonicznych oszustw. Do pacjentów NFZ dzwonił ktoś, podszywając się pod pracownika funduszu. Wyciągał dane, które mogły być potem wykorzystane do chociażby zaciągnięcia kredytu.
– W związku z niepokojącymi sygnałami o oszustach podających się za pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia przypominamy, że wszystkie sprawy związane z bezpłatnym leczeniem w ramach funduszu a także opieką długoterminową nad osobami przewlekle chorymi załatwiane są przez pracowników oddziału NFZ wyłącznie korespondencyjnie, osobiście w siedzibach funduszu lub telefonicznie – apeluje Aleksandra Kuczko z wydziału organizacyjnego NFZ w Olsztynie. – Informacja telefoniczna związana jest z kontynuacją korespondencji pomiędzy urzędem a pacjentem. Pracownicy oddziału nigdy telefonicznie nie proszą o wskazanie danych identyfikacyjnych, w szczególności numeru dokumentu tożsamości, numeru PESEL czy adresu zamieszkania.
Dopytaliśmy Kuczko, czy w naszym regionie doszło do tego typu oszustw.
– Póki co, w województwie warmińsko-mazurskim nie było takiej sytuacji, ale w związku z tym, że oszustwa miały miejsce w Polsce, pragniemy uczulić pacjentów, żeby nie dali się oszukać – powiedziała nam Kuczko.
Prosimy zatem czytelników o ostrożność. (nż)