Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Nie żyje burmistrz MAREK ŻYLIŃSKI
Czarna seria zatruć dzieci
Zły dotyk pana nauczyciela wuefu
Alkoholu nie kupisz nocą
Silna kobieta z talentem
Znowu podwyżka za wywóz śmieci
Nowa sekretarz miasta Iławy
Hulajnogi blokują miasto
Kto wreszcie zlikwiduje szlabany?
Kolejna porodówka zlikwidowana
Szef zapłaci za zmarłego pracownika
Koniec ery Adama Żylińskiego
Zabił ją narkotyk
Odeszła legenda sportu
Nie żyje Aleksandra Zecha
Iga Świątek i Agnieszka Radwańska polubiły Iławę
Droższe bilety autobusów miejskich
Czy ktoś kradnie nawet woreczki na psie kupy?
Paszport wyrobisz w Iławie!
Czy przewodniczący Brzozowski straci mandat?
Więcej...

INFORMACJE

2013-10-16

Uwaga kierowcy! Mamy w Iławie chiptuning!


Chiptuning, ECU, remap. Wiele nazw, jedno działanie. Kiedyś poprawiano moc i parametry silników modyfikując gaźniki. Dziś najłatwiej jest przeprogramować komputer sterujący jednostką napędową. W Nowej Wsi pod Iławą otwarta została niedawno hamownia z prawdziwego zdarzenia. Hamują i stroją nie tylko osobówki. Gratka nie tylko dla fanów motoryzacji!


Firma „AUTO-EXTRA II” znana jest w regionie z solidnego warsztatu i dużego doświadczenia w mechanice pojazdów osobowych, samochodów ciężarowych oraz sprzętu rolniczego i budowlanego. Założona w 1999 roku przez Romana Nehringa firma, od 1992 brylowała pod nazwą „Auto-Extra Sp. Z o.o.”

Rokiem dużych zmian był rok 2009. To właśnie w nim narodziła się firma „DIAGSONIC”, założona przez syna Romana, Adriana Nehringa. Interes funkcjonuje w rodzinnej atmosferze, a mały warsztat przerodził się w halę z prawdziwego zdarzenia. Od 2009 roku „AUTO-EXTRA II” i „DiagSonic” mieszczą się w Nowej Wsi przy ulicy Jowisza 4 pod Iławą, tuż za stacja paliw „Lotos”.


CZYM JEST
CHIPTUNING?

Producenci samochodów zawierają pewnego rodzaju kompromis pomiędzy osiągami i żywotnością silnika. Im więcej koni mechanicznych z litra pojemności, tym silnik z założenia będzie miał krótsze życie, przerywane częstszymi naprawami i remontami.

– Oczywiście zwiększenie mocy do 30% nie skończy się tym, że po miesiącu zawory wyskoczą przez maskę, a silnik zostanie zaspawany na dębowo i nie da się go reanimować – opowiada Adrian Nehring. – Dzięki przeprogramowaniu poszczególnych podzespołów, jesteśmy w stanie zdecydowanie zwiększyć moc jednostki napędowej.

Kompromis producentów oznacza, że w silniku tkwią jeszcze ukryte rezerwy, które bez większych problemów można wykorzystać.

– W naszej firmie badamy oprogramowanie silników różnych modeli samochodów i „szukamy miejsc” w których zostało coś do poprawienia – ciągnie właściciel „DiagSonic’u”. – W przypadku nowych aut to pokojowe współżycie. Zawsze w porozumieniu z klientem szukamy optymalnych zmian, które są korzystne, opłacalne, bezpieczne i długotrwałe.

Najlepszym przykładem zażyłej współpracy tunerów z dużymi markami są firmy AMG i Mercedes, które współpracują bardzo ściśle i w pełnej przyjaźni.


CO POPRAWIĆ?

– Poprawić można tak naprawdę wszystko, co się da, a to zależy wyłącznie od auta – zdradza ekspert. – Można jednak założyć, że poprawnie przeprowadzony remap potrafi podnieść moc silnika o kilka do kilkunastu procent, a moment obrotowy o podobne wartości. Ważniejsza jest jednak zmiana krzywej ich przebiegu. Auto uzyskuje maksymalną moc i moment w niższym zakresie obrotów i dłużej utrzymuje ich wysokie wartości. Najprościej: płynniej i lepiej wchodzi na obroty, lepiej przyspiesza, równiej pracuje. Co więcej, chiptuning potrafi przy zwiększeniu powyższych parametrów równocześnie obniżyć zużycie paliwa. Takich modyfikacji robimy najwięcej i mottem naszej działalności jest „zwiększamy osiągi – zmniejszamy spalanie”.


KWADRANS ZMIAN

Wgranie nowego programu do standardowego auta nie jest dużą ingerencją. Specjalny komputer podłączony do pojazdu przez złącze diagnostyczne załatwi sprawę nawet w kilkanaście minut.

Przy remapie sprawy mają się nieco inaczej i nie warto iść na łatwiznę czy oszczędzać na dobrym oprogramowaniu. Za wgraniem nowego software’u stoją godziny pracy mechaników, którzy całą swoją wiedzą gwarantują dobrą jego jakość. Program kupiony na aukcji internetowej czy sprzedawany w garażowych warsztatach nie jest tym samym. Może zwiększyć moc silnika, ale przy okazji wiele napsuć.

Dla aut typowo sportowych mechanicy programują specjalne rozwiązania, szyte na miarę i powiązane z innymi parametrami. Większa turbina z mocniejszym doładowaniem wymaga przeprogramowania kilku linijek programu – potem efekt i tak jest sprawdzany oraz weryfikowany na hamowni.


NIE WIERZ W CUDA!

Nie ufajmy cudownym rozwiązaniom za 100 czy 200 zł, które podniosą moc o 50% i o tyle samo zmniejszą zużycie paliwa. Na porządny remap w zależności od auta wydamy od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych.

Czasem warto wydać te pieniądze bez wahania. Szczególnie podatne na remap są zwykłe turbodiesle. Tu mechanicy potrafią sporo poprawić – i moc, i moment, i przebieg ich krzywych. Przez to poprawia się komfort codziennej jazdy.

– Zapraszamy nie tylko fanów motoryzacji, ale i kierowców szanujących swoje pieniądze – na zakończenie dodaje Adrian Nehring. – Rozsądne i profesjonalne modyfikacje możliwe są nie tylko w osobówkach, ale i w motocyklach, maszynach rolniczych czy ciężarówkach. Jednak w najbliższym czasie wprowadzimy promocje poszczególnych marek aut, będziemy szukać najmocniejszego auta w regionie, największej modyfikacji oraz wystartujemy z plebiscytem na auto miesiąca. Już teraz posiadacze aut grupy VW & AUDI mogą liczyć na rabat w wysokości -40%, a każdy właściciel hamowanego auta nie wyjdzie z pustymi rękoma – rozdajemy przydatne upominki! To dopiero początek. Będzie się działo!

RAFAŁ GRONKIEWICZ


hamowanie VW i AUDI -40%
AUTO-EXTRA II & DIAGSONIC
Nowa Wieś koło Iławy
ul. Jowisza 4, za stacją Lotos
tel. 608-672-834 lub 698-620-491




Kompleks „AUTO EXTRA II & DIAGSONIC”
mieści się za stacją paliw w Nowej Wsi pod Iławą




Hamownia z prawdziwego zdarzenia – tu nie tylko sprawdzimy
realne osiągi naszego pojazdu, ale zmodyfikujemy go tak,
by był mocniejszy i bardziej oszczędny




Wyniki z hamowni przeniesione zostają do komputera.
Stąd Adrian Nehring szczegółowe wykresy drukuje
lub wysyła pocztą elektroniczną. Po modyfikacjach
mamy pełen wgląd zmian mocy


Zobacz także:
DIAGSONIC, jedyna profesjonalna hamownia
w regionie!


  2013-10-16  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
107061794



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.